Med bakgrunn som analytiker og prosjektleder i dagligvarebransjen er han vant til å ha mye data om kundene. Favorittpålegg, handlemønstre og annen forbrukeradferd er blitt dagligdags som beslutningsgrunnlag i den bransjen. Med dette som utgangspunkt fikk han ideen om å lage en digital plattform som skulle fortelle hvordan folk i byene oppførte seg: Hvor de handlet, hva de brukte penger på, hvilke kafeer de brukte og hvilke kulturelle aktiviteter som gikk bra – blant annet. Ideen ble unnfanget rett før pandemien og ble sjøsatt i en periode der samfunnet stengte ned, og byene nærmest ble lagt øde.
– Det var kanskje ikke rett oppstartstidspunkt med tanke på at byene i stor grad var nedstengt og folk satt hjemme, men på den andre siden var det en del utviklingsmidler i omløp i form av støtteordninger, sånn som blant annet fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet. Vi ble gode på å navigere i dette feltet, og å skrive søknader, forteller Snorre.