Ved siden av arbeidet med krisekommunikasjon har Hilland ansvar for et av nettstedene til OsloMet. Innholdet skal forvaltes på en god måte, og budskapet skal være tydelig. I tillegg er Hilland daglig leder for OsloMet sin førstelinje på Fakultet for helsevitenskap som skal være med på å betjene 6000 studenter.
-Målet er å knytte førstelinja tettere sammen med det strategiske kommunikasjonsarbeidet forøvrig. Nå under pandemien har det vært uvurderlig å ha god innsikt for å se hva som rører seg blant studentene. Rett og slett se hvor vi ikke er gode nok enda og jobbe for å gjøre det bedre, sier Hilland.
Har du tips til andre som vurderer å arbeide med kommunikasjon?
-Du bør være glad i en hektisk arbeidshverdag og du bør tåle en viss uforutsigbarhet. Dette er ikke en jobb preget av rutine. Du bør heller ikke bla deg forbi de samfunnspolitiske nyhetene. Det er en stor fordel å ha interesse for hva som skjer i samfunnet både lokalt og globalt. Dessuten er det en fordel å være omgjengelig slik at man lett skaper god kontakt med andre mennesker. Naturligvis bør du også være god både skriftlig og muntlig, sier Hilland.