Då Harvest vart etablert i 2013, var tanken å finne måtar å skrive om natur, miljø og forbruk på, som var annleis enn det dei var vande med frå dagspressa, fortel Torbjørn Ekelund.
– Skal du berre skrive såkalla objektiv journalistikk om slikt som miljø- og naturkrisa, så kjem du ikkje langt, seier han.
– Då endar du fort i den klassiske «ekspertar seier at». Og vi er jo ikkje motstandarar av å spørje ein gaupeekspert om korleis det står til med den norske gaupebestanden, men det er ein komponent av kjensler, som må få rom dersom ein vil skape endring eller engasjement. Og det må skje gjennom tekstar som tek omsyn til opplevingar og erfaringar. Slik tenkte vi.
Så kvar går grensa mellom journalistikk som vil skape endring, og aktivisme? For Ekelund handlar det mykje om å gjere det tydeleg kva type artikkel lesaren får servert.
– Vi passar på å signalisere kva journalistisk sjanger artiklane våre tilhøyrer. Vi kan nok tillate oss å gå lenger i subjektive reportasjeelement enn mange andre, men vi har framleis eit objektivitetsideal i den forstand at når vi påstår noko, så skal vi kunne dokumentere at det er sant, seier han.
Lesarane responderte godt på Harvest-journalistikken i åra etter etableringa. Sidan har andre saker enn klima- og naturspørsmål blitt viktigare, og no merkar Harvest-redaksjonen at det er vanskelegare å hevde seg i kampen om folks merksemd.
– For fem-seks år sidan var det lettare å få lesarar til ei sak om naturøydeleggingar enn det er no. Det ser vi på som ei journalistisk utfordring: Dersom vi framleis meiner det er viktig, må vi finne måtar å formidle det på som gjer at folk vil lese det vi skriv, seier han.