De er i tjueårene og starten av trettiårene, de studerer eller er nyutdannede. Mange sliter med å få økonomien til å gå rundt. Oslo er blitt en by det er stadig vanskeligere for unge voksne å bo i. Og det handler ikke lenger bare om bolig.
Når Anne-Rita Andal, daglig leder i Leieboerforeningen beskriver situasjonen til leietakere i dag er det ganske tydelig:
-Veien til å bli Oslo-borger blir trangere og trangere, sier hun og legger til at Leieboerforeningen i økende grad mottar henvendelser fra unge som har gått inn på kontrakter de ikke forstår, mistet depositumet på grunn av skader de ikke forvoldte, eller sitter fast i kontrakter med bindingstider.



